بازدید 11583
روز هفتم امیدوارکننده شروع شد

آسیایی هانگژو | زنده: تاریخسازی دوم در پینگ‌پنگ روی کاکل نوشادونیما/ نقره بریمانلو در کوراش/ برنز نوبرانه ایران در تپانچه میکس/ ۵فینالیست در کایاک و کانو / شکست قزاق‌ها در بسکتبال و شطرنج

ورزش ایران دو مدال تاریخی دیگر اینبار در تپانچه میکس و پینگ‌پنگ دوبل در بازی‌های آسیایی هانگژو به افتخارات خود افزود. در کوراش هم نقره بریمانلو ارزنده بود. مدال‌هایی که طلا نیستند اما در حد طلا می ارزند
کد خبر: ۱۱۹۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ 30 September 2023

هفتمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در دهکده مسابقات هانگژو با چند صعود پیاپی قایقرانان ایران به فینال همراه بوده و به گفته رییس فدراسیون قایقرانی، خبرهای خوشی در راه خواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی، امروز شنبه هشتم مهرماه بعد از یک جمعه آرام ـ که تنها یک مدال تاریخی از ژیمناستیک را برای کاروان ورزش ایران در پی داشت ـ ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفته‌اند و خیلی سریع یک برنز در تیراندازی تپانچه میکس را به دست آوردند. این مدال باعث شد، این رشته پرمدال از هانگژو دست خالی برنگردد.

آسیایی هانگژو | زنده: برنز نوبرانه ایران در تپانچه میکس/ صعود پیاپی قایقرانان کایاک و کانو به فینال/ برنز بریمانلو در کوراش قطعی شد

در کوراش هم یک برنز ایران قطعی شده که خبر خوبی پس از ناکامی کامل جودوکاران است.

تیراندازی: و بالاخره یک برنز 

در پایان دور مقدماتی تپانچه ۱۰ متر میکس تیم ایران با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو با امتیاز ۵۷۵ پس از هند و چین در رده سوم قرار گرفت.

تیم ایران برای کسب مدال برنز با تیم پاکستان رقابت کرد و با برتری ۱۶ بر ۱۴ به مدال برنز دست یافت. این اولین مدال تپانچه در بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود. به این ترتیب، پرونده تپانچه ایران در بازی‌های آسیایی با کسب یک مدال برنز بسته شد.

 

کوراش: برای فراموشی شکست جودو، یک برنز قطعی شد

مجید وحیدبریمانلو نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ به مصاف چونگ هوانگ از ویتنام رفت و ضمن کسب برتری مقابل حریف خود، راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

بریمانلو در مرحله یک چهارم نهایی هم موفق به شکست نماینده چین تایپه شد و در نیمه نهایی نیز حریف تاجیکستانی را شکست داد و راهی فینال شد.

نماینده در فینال برابر نماینده ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

آسیایی هانگژو | زنده: برنز نوبرانه ایران در تپانچه میکس/ صعود پیاپی قایقرانان کایاک و کانو به فینال/ برنز بریمانلو در کوراش قطعی شد

 

قایقرانی: فینالیست های ایرانی، جویندگان طلا

** علی آقا میرزایی در کایاک یکنفره ۱۰۰۰ متر مردان با زمان ۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۶۰۳ صدم ثانیه در گروه خود اول شد و به فینال رفت.  

** محمدنبی رضایی کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان با زمان ۴ دقیقه و ۲ ثانیه و ۴۶۳ صدم ثانیه در گروه خود دوم شد و به فینال صعود کرد.

** هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دونفره ۵۰۰ متر زنان در گروه خود، با زمان یک دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۳۷۹ صدم ثانیه سوم شدند و به فینال رفتند.  

** سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در کایاک دو نفره ۵۰۰ متر مردان در گروه خود با زمان یک دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۳ صدم ثانیه اول شدند و به فینال رسیدند.  

** عادل مجللی و کیا اسکندانی در کانو دونفره ۵۰۰ متر مردان در گروه خود زمان یک دقیقه و ۵۳ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه را ثبت کرد و دوم شدند و به فینال صعود کردند.  

اسکیت: پس از ۱۳سال لوح تقدیر گرفت!

 در ماده ۱۰ هزار متر امیر بهزادی و آزاد همتی در حین رقابت نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت برسانند و قبل از رد شدن از خط پایان به کار خود پایان دادند.

 مسابقات تیم ملی اسکیت سرعت ایران اعزامی در ماده ۱۰۰۰۰ متر با حضور نهال مقدم رحمانی و سیده مهشید کیایی در بخش بانوان آغاز شد. در حین رقابت، نهال مقدم و سیده مهشید کیایی نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت برسانند و قبل از رد شدن از خط پایان به کار خود پایان دادند.

ورزشکاران ایران در رشته‌های تیراندازی، اسکیت، کوراش، قایقرانی، بسکتبال سه نفره، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، شطرنج، بوکس و دوومیدانی به مصاف رقبای خود می‌روند.

 

هندبال: به بحرین هم باختیم

شاگردان وسلین وویوویچ در دومین دیدارشان از مرحله اصلی بازی‌های آسیایی مقابل بحرین به میدان رفتند و با نتیجه ۲۹ بر ۲۰ مقابل بحرین شکست خوردند. نیمه اول این دیدار با حساب ۷ بر ۱۲ به سود بحرین به پایان رسیده بود. 

 تیم ملی هندبال ایران در مرحله اصلی این رقابت‌ها با تیم‌های کویت، بحرین و کره‌ جنوبی همگروه است. ایران با دو شکست مقابل بحرین و کویت باید فردا (یکشنبه) از ساعت ۹:۳۰ به مصاف کره جنوبی برود. 

 

پینگ‌پنگ: ادامه تاریخ‌سازی عالمیان‌ها اینبار در دوبل

 تیم نوشاد و نیما عالمیان در یک رقابت حساس با تیم ژاپن با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و با تاریخ سازی، مدال برنز مشترک خود را قطعی کرد.

ایران برای اولین بار در بخش دونفره مدال بازی‌های آسیایی می‌گیرد وپینگ پنگ ایران برای اولین بار در یک دوره بازی‌های آسیایی صاحب دو مدال می‌شود. تیم برادران عالمیان پیش از این تیم‌های تایلند و چین تایپه را شکست داده بود. تیم دوبل ایران در نیمه‌نهایی به مصاف چین می‌رود.

آسیایی هانگژو | زنده: تاریخسازی دوم در پینگ‌پنگ روی کاکل نوشادونیما/ نقره بریمانلو در کوراش/ برنز نوبرانه ایران در تپانچه میکس/ ۵فینالیست در کایاک و کانو

 

بسکتبال سه‌نفره: باخت ثانیه آخر به مغول‌ها

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران با پیروزی مقابل هند به یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی راه یافت‌. تیم ایران با نتیجه نزدیک ۱۹ - ۱۷ به پیروزی دست یافت تا حریف تیم قدرتمند مغولستان در یک چهارم نهایی شود.

در اين ديدار شاگردان «لوكا كارواليو» در تيم مل ايران با نتيجه ١٦ به ١٥ برابر حريف مغول خود میلیمتری شكست خورده و از صعود به نيمه نهايي بازمانده و به كار خود در بازي هاي آسيايي پايان دادند.

ملي پوشان ایران تا ثانيه های پاياني بازی در رقابتی نزديك با مغولستان برتری نتيجه را به سود خود حفظ كرده بودند اما در دقيقه پايانی جريان بازی به نفع حريف باتجربه تغيير كرد و در نهايت در حاليكه دو تيم در امتياز ١٥ برابر بودند، پرتاب يك امتيازی مغول ها نتيجه را ١٦ بر ١٥ به سود آنها تغيير داد.

تیم ملی غیر از غلبه بر هندوستان در مرحله مقدماتی در مصاف با ژاپن، مالدیو و ترکمنستان پيروز شده بودند و نتيجه رقابت با كره جنوبی را هم واگذار كرده بودند. احسان دليرزهان، عليرضا شريفي، محمد مهدي رحيمي و اميرحسين يازرلو تركيب تيم ملي بسكتبال سه نفره را در بازي هاي آسيايي تشكيل دادند.

 

بسکتبال: صعود به یکچهارم نهایی با طعم انتقام 

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدار خود از دور گروهی مسابقات بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، با نتیجه ۸۶ - ۶۰ مقابل قزاقستان به پیروزی رسید تا به عنوان صدرنشین، از گروه خود صعود کند.

شاگردان «هاکان دمیر» در کوارترهای اول، دوم، سوم و چهارم بازی به ترتیب با نتایج ۲۰-۱۶، ۱۵-۹، ۳۰-۱۹ و ۲۱-۱۶ پیروز شدند تا در مجموع با ۳۶ امتیاز اختلاف، برنده بازی شوند.

به این ترتیب تیم ملی ایران ضمن صدرنشینی در گروه A بازی‌های آسیایی، موفق شد پس از دو باخت متوالی مقابل قزاقستان در انتخابی‌های جام جهانی ۲۰۲۳، مقابل قزاقستان به پیروزی دست یابد.

 

 شطرنج: دومین برد تیمی با حذف قزاق‌ها

تیم ملی شطرنج جمهوری اسلامی ایران توانست در دومین دیدار تیمی بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل قزاقزستان به پیروزی دست یابد.

در این مسابقه سیدمحمد امین طباطبایی و بردیا دانشور موفق به شکست حریفان خود شدند و پرهام مقصودلو به اتفاق پویا ایدنی مقابل رقبا به تساوی رضایت دادند. قزاقستان یکی از حریفان قوی به شمار می‌رفت که با درخشش بازیکنان ایران از سد راه کنار زده شد.

 

 دوومیدانی: تفتیان در فینال دوی ۱۰۰ متر چهارم شد

دونده ۱۰۰ متر ایران با اقتدار به فینال بازی های آسیایی صعود کرد. حسن تفتیان که روز گدشته به مرحله نیمه نهایی مسابقات دوی ۱۰۰ متر نوزدهمین دوره بازی های راه یافته بود، امروز در این مرحله به رقابت پرداخت. 

دونده سرعتی سرشناس ایرانی در این مرحله با رکورد ۱۰.۱۳ ثانیه به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و به فینال صعود کرد. او دوندگانی از چین و عربستان را پشت سر گذاشت. تفتیان چند گام آخر را آرام تر دوید و به آسانی فاتح گروه شد.

تفتیان در فینال با رکورد ۱۰:۱۴ چهارم شد. او اگر رکورد دور نیمه‌نهایی را تکرار می‌کرد، سوم میشد و برنز می‌گرفت.

آسیایی هانگژو | زنده: تاریخسازی دوم در پینگ‌پنگ روی کاکل نوشادونیما/ نقره بریمانلو در کوراش/ برنز نوبرانه ایران در تپانچه میکس/ ۵فینالیست در کایاک و کانو

 

خلاصه نتایج امروز شنبه هشتم مهر کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو

 

تیراندازی تراپ :

مرضیه پرورش نیا در بخش زنان ۲۲ ام شد 

محمد بیرانوند در بخش مردان ۱۷ ام شد

 

تیراندازی میکس تپانچه ۱٠ متر:

تیم ایران با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری به مدال برنز رسید

 

فینال اسکیت سرعت بانوان:

نهال مقدم و مهشید کیایی به ترتیب هشتم و نهم شدند

 

کوراش:

مجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶ کیلوگرم به مدال نقره رسید

 

فینال اسکیت سرعت مردان:

امیر بهزادی و آزاد همتی‌ ، هشتم و دوازدهم شدند

 

کایاک:

۱٠٠٠ متر مردان

علی آقامیرزایی در گروه خود اول شد و به فینال صعود کرد

 

کانو:

۱٠٠٠ متر مردان

محمدنبی رضایی در گروه خود دوم شد و به فینال صعود کرد

 

کایاک:

۲نفره ۵٠٠ متر بانوان

تیم ایران با ترکیب هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در گروه خود سوم شد و به فینال صعود کرد 

 

۲نفره ۵٠٠ متر مردان

تیم ایران با ترکیب سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در گروه خود اول شد و به فینال صعود کرد

 

کانو:

دونفره ۵٠٠ متر مردان

تیم ایران با ترکیب مجللی و حسینی در گروه خود دوم شد و به فینال صعود کرد

 

بسکتبال ۳نفره-مرحله یک هشتم:

تیم ایران ۱۹ _ ۱۷ هند را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم شد

در ادامه ۱۶ _ ۱۵ مغلوب مغولستان شد و از صعود به نیمه نهایی بازماند

 

بسکتبال-مرحله گروهی:

تیم ایران ۸۶ _ ۶٠ قزاقستان را شکست داد و به مرحله حذفی صعود کرد

 

هندبال-مرحله دوم:

تیم ایران ۲۹ _ ۲٠نتیجه را به بحرین واگذار کرد

 

پینگ پنگ دوبل-مرحله یکچهارم:

تیم ایران با برتری ۳ _ ٠ مقابل ژاپن به نیمه نهایی رسید

 

شطرنج تیمی-دور دوم:

تیم ایران، قزاقستان را شکست داد

 

بوکس:

در وزن۹۲+کیلوگرم ایمان رمضانپور آخرین بوکسور باقیمانده نتیجه را به هند واگذار کرد و حذف شد

 

دو و میدانی:

۱٠٠ متر مردان

حسن تفتیان به فینال صعود کرد

در فینال چهارم شد

 

دو و میدانی:

اسماعیل‌نژاد در ۱٠٠ متر زنان

هفتم شد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
نتیجه بازیهای آسیایی نشان داد که ورزش ایران هم مانند سایر عرصه ها مسیر سقوط، نزول و عقب گرد را می پیماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
بله مثل شما مسیر سقوط را طی نمیکند آدم های خود تحقیر این چنین هستند مگر ندیدی البته سوال اشتباه است . ماهواره به فضا رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
10:31
نظر و حرفت دیمی و کیلویی است.
کافی است نتایج کسب شده ورزشکاران را در بازیهای آسیایی کنونی با بازی های ادوار گذشته مقایسه کنی تا بفهمی سقوط، ریزش، افت و عقب گر یعنی چه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
قهرمان المپیک در رشته تیراندازی، مقام 26 را کسب کرد.
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
دوست عزیز . معمولا مدالهای ایران در روزهای آخر بدست میاد مثل کشتی و کاراته و وزنه برداری. همیشه هم همینطور بوده. در برخی از رشته مثل تنیس روی میز و ژیمناستیک شاهکار کردند. در برخی از رشته ها مثل تیر اندازی و هندبال از حد خودشان پایین تر بودند. شنا هم که تکلیفش روشنه و هیچی. کلا در مجموع به نظر نمیاد تغیییر زیادی داشته باشه که بگید مسیر سقوط رو طی کردیم. نهایت همان 20 طلا را بدست میاریم و 6-7 خواهیم بود. ولی فکر کنم تعداد مدالهامون بیشتر باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
به این ورزشکاران و موفقیتهایشان افتخار می کنیم و از امثال شما همیشه ناامیدان که زخم زبان می زنید متنفرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
ناشناس 10:31 یه جوری به دیگری می گی دیمی و کیلیویی انگار شما فکت آوردی. شما علاوه بر دیمی بودن توهین آمیز هم صحبت کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
خوبی آقای گلام ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
بیاید دیمی صحبت نکنیم:
ایران 25 مدال
کره شمالی 14 مدال
افغانستان 3 مدال
عربستان صفر نه ببخشید عربستان اولین مدال رو کسب کرد. آفرین!! احسنت به بن سلمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
کسب اولین مدال را به عربستان تبریک می گوییم. ان شا... در چشم انداز 2030 بتوانند یک دهم ایران مدال کسب کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
چه حیف که تو باهاش نرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
10:31
مستعان 110 را یادت رفت بگی.
ایران باید اسکیت سواری در ماده 10000 متر را نهادینه کند و از خط پایان بگذرد امید خود را نباید از دست بدهیم
روز همگی بخیر. در مورد تیراندازی که در گذشته مدارهای متعدد کسب کرده بود تمامی مسئولین و کارشناسان تمرین خشک بعلت نداشتن فشنگ و عدم اردوی برون مرزی دانستند
سئوال اینست در شرایطی که موشک دور برد تولید می‌کنیم چرا قادر به ساخت فشنگ مخصوص تیراندازان نیستیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
جواب سوال: هیچ ربطی به هم ندارند. بزرگی و کوچکی یک محصول دلیل بر سادگی دانش و مهندسی تولید آن نیست.
واقعا باید به این ورزشکاران افتخار کرد.
آیا هنوز وقت آن نشده که بودجه فندراسیون هایی که با حداقل ها مدال گرفته اند از درآمد یک فوتبالیست معمولی بدون افتخار بیشتر بشه؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی